• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Equilo

Krediternasjudas

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
16 Oktober 2021
Meddelanden
70
Mottagna reaktioner
13
Poäng
52
Hej,

Funderar på att söka lån hos Equilo för att städa upp UC, de tar ju Bisnode. Det som däremot inte framgår är om de rapporterar till UC? Likt Wästgöta, fast med sämre villkor.

Ni som har fått lån där, dela gärna med er erfarenheter och svara på frågan! Förutsättningar belopp etc.

Tack!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 841
Mottagna reaktioner
7 217
Poäng
4 807
Tar de Bisnode lär de inte rapportera till Uc.
 

Krediternasjudas

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
16 Oktober 2021
Meddelanden
70
Mottagna reaktioner
13
Poäng
52
Fick detta som svar från dom:

Krediten kan synas i statistik som ett lån hos UC, men vi rapporterar inte in den.
 

Krediternasjudas

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
16 Oktober 2021
Meddelanden
70
Mottagna reaktioner
13
Poäng
52
Hmm.... hur kan den synas om de inte rapporterar in den...
Rapporterar man inte in den så borde den ju inte synas haha. Tänker att det i så fall är ett bra alternativ till att städa upp UC, trots hög ränta. Beloppen är ju inte så höga..
 

Krediternasjudas

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
16 Oktober 2021
Meddelanden
70
Mottagna reaktioner
13
Poäng
52
Kändes som ett bra alternativ för att få bort sista på UC, tillfälligt i alla falll. Räntan är densamma som Klarna. Fick lån på 100k som inte ska synas, samma som wästgöta fast högre ränta. Helt okej!
 

RudeBoy

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
9 November 2022
Meddelanden
191
Mottagna reaktioner
66
Poäng
197
Även fast jag är lite sen på bollen här så kan jag meddela att Equilo definitivt rapporterar till UC eftersom den syns där, står dessutom som en kredit vilket jag inte var beredd på då jag sökte ett vanligt lån och inte kredit, sökte via Lendo.
 

Merksh

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
23 Oktober 2022
Meddelanden
86
Mottagna reaktioner
35
Poäng
137
På Equilos hemsida så står det ju att de tar Bisnode vid sökning direkt på deras hemsida men UC såklart när ansökan komma in via Lendo. Känns ju knepigt om de rapporterar till UC? Undra om det är skillnad beroende på om man sökt via lendo (UC) eller direkt från hemsidan (Bisnode)??
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp